MLM – co to takiego?

Multi Level Marketing (MLM), marketing wielopoziomowy zwany też network marketingiem to sposób dystrybucji produktów oraz usług, który odbywa się poza tradycyjnymi sieciami sklepowymi. Jest często mylony ze sprzedażą bezpośrednią.

Pomyśl, czy zdarzyło Ci się kiedyś polecić znajomemu dobrą restaurację? Albo sprawdzonego fryzjera lub mechanika samochodowego, a może nawet usługi bankowe? Jeśli kiedykolwiek za skorzystanie przez innych z zareklamowanych przez Ciebie produktów bądź usług otrzymałeś wynagrodzenie lub zniżki na własne zakupy, to doświadczyłeś jednej z zasad będących podstawą MLM.

Każdy biznes polega na sprzedaży towaru albo usługi. Istnieją trzy zasadnicze kanały dystrybucji:

1) sprzedaż tradycyjna – oparta na punktach sprzedaży, przy rozbudowanej sieci pośredników oraz wysokich kosztach marketingu, reklamy, logistyki
FABRYKA -> IMPORTER/EXPORTER -> CENTRUM DYSTRYBUCYJNE -> HURTOWNIA REGIONALNA -> HURTOWNIA LOKALNA -> REKLAMA/PR/MARKETING -> SKLEP -> KLIENT

2) sprzedaż bezpośrednia, Direct Seling (DS) – produkt/usługa trafia bezpośrednio do klienta (np. doradcy inwestycyjni lub sprzedawcy wszelkiej maści produktów od garnków po sprzęt AGD), zarabia się tutaj wyłącznie na sprzedawaniu

3) MLM – tutaj produkt trafia z FABRYKI do KLIENTA, będący często jednocześnie partnerem biznesowym, który za sprzedaż i reklamowanie otrzymuje od firmy prowizję (procentowo i proporcjonalnie do wysokości obrotów) za polecanie produktów swojej rodzinie i znajomym; pieniądze zaoszczędzone na pośrednikach i reklamie trafiają do osób współpracujących z daną firmą, czyli można zarabiać na budowaniu struktury

Marketing wielopoziomowy to biznes dla każdego, kto ceni sobie niezależność.

Strona niezależnego partnera FM GROUP Polska niebędąca oficjalną stroną firmy FM GROUP Polska, FM GROUP World ani FM GROUP Mobile.
Go to top